Läsarfråga, foundation för 40+

L`oreal BB cream, 175 kr

Hej! Jag läser din blogga varje dag och tycker den är väldigt inspirerande! Nu är det så att jag är 40+ och börjar få lite rynkor och tycker det är så svårt med foundation! Det lägger sig alltid i veck och jag ser nästan mer rynkig ut efteråt! Jag har också fått mycket torrare hy med åren. Just nu använder jag bare minerals foundation men som sagt den lägger sig mest i rynkorna tycker jag! Ska jag testa flytande foundation istället eller vad tror du passar bäst? Jag använder envanlig färgad dagkräm ibland men jag skulle vilja ha lite mer täckning. 

Tacksam om du vill ge något tips! 

Hej Anna!

Vad roligt att du gillar min blogg! Det bästa är att använda en lätt foundation, en tung tjock foundation lägger sig ofta i veck och kan göra att rynkor kommer fram ännu mer. Mineralfoundation brukar fungera på mogen hy men jag tror att den kan vara för torr för din hy. Jag skulle istället rekommendera en BB cream t ex L`oreals total repair 10 bb cream. Den passar bra till lite äldre hy och ger bra fukt! Ta lite lite puder där du brukar bli glansig t ex pannan, näsan och hakan. En BB cream är mitt emellan en foundation och en färgad dagkräm och ger en lätt finish och passar därför perfekt till din hy tror jag.

Lycka till!

Kommentera

