Schampotest

HårJag har provat Kicks nya egna hårserie ett tag nu. Schampo och balsamet som jag testat heter Volumizing och ska alltså ge lite fyllighet till håret. Jag har efter mycket sol/bad och blekningar ganska slitet och väldigt torrt hår så för mig var det inte en fullträff riktigt. Jag behöver något mer vårdande för mina längder. På sista tiden har jag kört med schampot men använd Redkens Extreme conditoner till och det har funkat bra! Jag hatar när håret är platt så att få lite volym från botten är toppen! För er med lite bättre hårkvalité men med tunna hårstrån tror jag det är en bra och prisvärd serie, ett stort plus för att det luktar godis vilket jag gillar! Finns alltså på Kicks för 79 kr styck.

4 thoughts on “Schampotest

  1. Hej! måste bara säga att din blogg är otroligt bra ch får alltid massa bra tips från dig! hoppas att jag skulle kunna få din åsikt och hjälp!
    Mitt hår har alltid varit långt oh fint! har mycket tunna fina hårstrån. Förra sommaren gick jag från svart till en väldigt beige ljusblod färg, och som jag var förebredd på visste jag att det skulle slita! Men la en mörk färg över ca 3-4 månader efter, eftersom att jag börja märka att håret gick av pgr av slingor osv. Men sen dess har jag inte rört håret, regelbundet toppat osv. Har alltid varit noga med att ha bra shampoo/balsam/inpacking som min frisör rekommenderat mig. Efter duschen har jag alltid i en olja! brukar variera mellan lanzas keratin olja en argan olja(som jag inte vet namnet på) Har som sagt testat det mesta och olika märken för att försöka rädda mitt hår som fortfarande inte har blivit bra. försöker låta bli att platta och föna håret! Vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bra igen? ser så trött och slitet ut.
    tacksam för svar 🙂

    • Hej! Jag vet inte om du provat Redkens Extreme serie? Det är en serie som bygger upp och stärker håret, det ger även fukt och vård. Satsa på schampo o balsam och gärna Anti snap också som är en stärkande leave in produkt. Efter ca trå månader borde du märka att ditt hår fått tillbaka dina fina kvalité!

      Lycka till!

  2. Halloj! Älskar din blogg och tröttnar aldrig på dina superbra tips. Jag tänkte däremot fråga dig en sak, jag råkade nämligen köpa en flaska wella color fresh i färgen 7/43. Jag hade nämligen tänkt o få en lite röd färg på håret. Men upptäckte senare att den här skulle gå mer åt det koppriga hållet. Så nu undrar jag om du kan visa något bra exempel på hur resultatet skulle bli på mitt hår som ser ungefär ut såhär i färgen: http://glambistro.com/wp-content/uploads/2012/02/light-brown-hair.jpg

    Jag vågar nämligen inte pröva utan att få en gnutta föraning på hur de skulle bli. Skulle vara toppen om du kunde visa på ett ungefär vad du tror! 🙂
    Glada hälsningar
    / veronica

    • Hej Veronica! Vad roligt att du gillar min blogg :).Jag tror att den kan bli ganska röd/orange på ditt hår men den är mer röd en kopprig om du förstår hur jag menar. Hur starkt röd den blir beror lite på om ditt hår är färgat innan och om det är slitet, då kan håret dra åt sig det röda mer. Har du ofärgat hår blir det en svagare röd ton som kommer slå mer åt brunt. Ungefär så här skulle det kunna bli om du har färgat hår http://pinterest.com/pin/317714948681952007/. Nu tänker jag hur den blir i tonen den kommer inte bli lika stark som på bilden utan lite svagare röd, jag hittade tyvärr ingen bättre bild men som du ser mer röd koppar en guld koppar blir den. Ett tips är att prova på en slinga först för att se hur det blir!

      Lycka till!

Kommentera

