Läsarfråga, ljusrosa slingor

Hej! Tack för en bra blogg! 

Jag är så sugen på ljusrosa slingor eller effekter som på den här bilden men kanske mer som slingor alltså. Hur ska jag gå tillväga? Hur länge håller färgen? Måste den bättras på efter ett tag? Jag har blont hår nu kanske inte så ljust som på bilden men ganska ljust. Vad är bästa metod att göra ska jag göra det på salong eller tror du jag kan färga hemma? 

Tack på förhand! 

/Anja

Hej Anja!

Vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

Det bästa sättet att göra slingor i pastellfärger eller starka färger tycker jag är att sätta dit extensions med keratin vax. Det håller ca 2-3 månader och finns i alla möjliga färger. Du behöver inte heller oroa dig för att färgen tvättas ur!

Annars finns det ljusrosa färger att köpa som du kan lägga i själv tycker jag. Men det kan vara bra att ha en duktig kompis till hjälp! Eftersom du har ganska ljust hår tror jag inte att du behöver bleka men är det mycket gult i kan det vara svårt att få en fin ljusrosa färg den kan slå över i mer persiko/orange färg. Tror du att du behöver bleka tycker jag du ska gå till en frisör! Men du behöver som sagt bättra på färgen regelbundet för att den ska hålla sig, kolla in Manic Panic de har ljusrosa färg.

Lycka till!

Kommentera

