Gulddetaljer

Via
Bilden kommer härifrån

8 thoughts on “Gulddetaljer

  1. Hej jag skulle behöva hjälp med mitt hår som är ett stort problem just nu och skulle verkligen uppskatta om du kunde svara så fort som möjligt..
    Det är såhär att jag har haft blont hår i grunden, färgat eftersom jag hade mörkbrunt hår innan men blont är min naturliga hårfärg.. Efter jag fick tillbaks det blonda färgade jag mörkrött och efter det mörkbrunt/svart.. Nu har jag försökt få tillbaks de blonda och det går sådär.. Jag gick först till frisören som slingade håret en gång, det blev orange/gult men hon sa att jag fick komma tillbaks för ännu fler slingor eftersom det blev fel. Jag gick tillbaks och fick ännu mer slingor, vissa slingor blev nu blonda men det var fortfarande en orange ton på håret.. Jag väntade i ungefär 1-2 månader och slingade det själv hemma med hjälp av en kompis.. Vissa partier blev verkligen blonda mesans vissa blev gula och nästan hela håret har nu en orange ton. Jag har väldigt tjockt tåligt hår men det börjar nu bli slitet.. Hur ska jag göra för att få bort det orangea? Till det gula använder jag silverschampoo men det biter inte på det orangea tycker jag.. Vågar inte färga/bleka håret ännu en gång ifall det ramlar av så finns det någon toning som tar bort det orangea och ger en kall ton åt håret? Frågade en frisör om revlons färgbomb skulle fungera men hon verkade väldigt okunnig så litar inte riktigt på henne.. Skulle t.ex revlons kunna fungera? Typ 1002 eller vad den nu heter.. Skulle verkligen behöva hjälp, underbart att du har denna blogg så man kan få råd!

    • Hej! 1002 tror jag inte ger så mycket effekt! Det blir samma effekt som silverschampo ungefär. Jag tror att 411 kan få bort det orangen men den är väldig mörk och kan slå i rosa på det ljusaste. Mitt bästa tips är att du blandar 1002 med lite 411. Köp båda alltså, sen får du testa dig fram, ta lite 411 första gången och öka om du vill ha större effekt. Det borde ge en fin beige blond ton åt håret. Använde den här blandningen i några veckor tills håret fått tillbaka sin kvalité, då kan du göra ev lite fler slingor.

      Lycka till!

      • Tack så jättemycket för svar, ska prova mig fram med 411 & 1002! En fråga bara, ska jag ha blandningen i hela håret eller bara på de orangea partierna?

      • Det ljusaste håret kommer ju bli lite mörkare så vill du behålla det så ljust kan du försöka undvika de slingorna 🙂

    • Det lättaste är nog att kolla in hobby butiker som t ex Panduro och leta efter guldklistermärken som du sedan kan klippa i smala remsor, sen genomskinligt lack på det :). Annars finns det ju nagellack med smal pensel som är till för att göra mönster med. Lycka till!

Kommentera

