Läsarfråga, kall brunton

Hej Sandra, Vill först bara säga du har en grym blogg med fina tips och mycket inspiration! =)
 
Så till min fråga: Jag har ett naturligt ljusbrunt hår som jag tonat och färgat om vartannat de senaste åren, ofta olika bruna nyanser, så när det nu var hyfsat nära min egen hårfärg, ljusbrunt så gick jag till frisören som gjorde ljusare slingor och sedan la i en toning över det. 
Mitt problem nu är att jag tycker att mitt hår dels är för varmt, jag har alltid trivts bättre i en mer kall, askig ton. Men även att jag tycker att slingorna är i ljusaste laget. Ett alternativ som jag tänkt på är att bara lägga i en askig brun färg över allt, men jag gillar skiftningarna som slingorna ger.
Jag har nog läst alla dina blogginlägg om hårfärgning och om jag förstår det rätt så skulle wella color fresh 8/81 kunna ta bort det varma i mitt hår, men funkar det bra på brunt hår? Jag är också inne på om det skulle gå att blanda den med en färginpackning som ger mer färg. Som sagt jag känner mig väldigt förvirrad och hoppas att du kan hjälpa mig?
 
Tack på förhand
 
/Michelle
Hej Michelle!

Kul att du gillar min blogg 🙂
Jag tror att 8/81 inte ger så stor skillnad. 411 från Revlons nutri color creme tror jag däremot kommer ge en kallare ton på håret. Den kommer också att dämpa dina slingor rejält men inte helt och du kommer fortfarande ha fina skiftningar i håret. Du hittar den t ex här på Lyko. 
Lycka till!
10 thoughts on “Läsarfråga, kall brunton

  1. Hej! Kan du tänkas veta vart det finns neonläppstift eller liknande i Stockholm, helst som lyser i mörkret/UV-ljus? Behöver det till imorgon nämligen! Tack på förhand, kram!

  2. Hej Sandra! Grym blogg för det första! Jo, jag litet problem, jag vill antingen ha en ljusbrun färg (utan rött) med lite slingor och låta det blekas med solen… Vill nämligen att det ska solblekas & hur kommer det se ut? Eller så vill jag ha ljusbrunt hår som är lite guldaktigt med blonda slingor? Kommer ”guldet” framhävas när det solbleks? Kan verkligen inte bestämma mig. Kanske en töntig fråga och så men för mig är ”basfärgen” väldigt viktig hur det kommer se ut i framtiden… //Thelma

    • Hej Thelma! Kul att du gillar min blogg :). Solen gör håret lite varmare så en kallare ljusbrun färg med slingor kommer bli jättefint när det bleks i sommar. Det guldblonda kan lätt gå över i att bli bara gult. Hoppas det gav svar på din fråga! Kram Sandra

  3. Hej! Jag har precis gjort slingor som är ganska askljusa, jag vill ha lite mer guld i dem, kommer det på sommarn eller finns det något annat sätt! Jätte bra blogg, // Elin

    • Hej Elin! Jag tror att det nästa är att du lägger till lite guld i dem. Prova t ex Revlons nutri color creme 1003 den ger en varmare fin ton till slingorna. Hur de blir exakt är svårt att säga eftersom jag inte vet hur dina slingor är nu så det blir tyvärr svårt att visa på bild. Kram Sandra

Kommentera

