Läsarfråga, skydda håret på solsemestern

Hej!

 
Jag har en fråga angående sol och bad i saltvatten. Jag åker utomlands nästa vecka och har börjat fundera på hur jag bäst skyddar mitt hår från både solen och havet.
Jag har löshår som är insatt med keratinslingor. Vilka produkter tycker du jag behöver för att bäst skydda mitt hår? Vet att man inte ska bada med löshår, men det kommer jag inte klara av att vara utan i värmen. Hoppas du har någon bra lösning 🙂
 
Tacksam för svar!
 
Med vänlig hälsning
Malin
Hej Malin!

Det stämmer att man helst inte ska bada med löshår! Saltvattnet gör att det blir väldigt torrt och trassligt. Mitt tips är att du tar med en riktigt utredande inpackning som du använder på stranden. Finns det möjlighet skölj igenom håret med vanligt vatten efter du badat och applicera sedan inpackningen som får verka tills nästa gång du badar. Sköljer du av saltvattnet varje gång och är noga med inpackning ska det inte vara någon fara och du slipper att det blir trassligt och torrt. En inpackning som jag gillar mycket speciellt till löshår är Redkens Real control. 
Lycka till!
2 thoughts on “Läsarfråga, skydda håret på solsemestern

Kommentera

