Läsarfrågan, Great Gatsby

Hej! Jag hittade mig idag till din blogg idag och hittade ingenstans där man kunde ställa frågor till dig angående håruppsättningar, så hoppas att detta är okej!
Jag ska ha en Great Gatsby fest om en vecka och vet inte riktigt hur jag ska ha mitt hår den kvällen. Jag har halvlångt hår, kommer ungefär precis ovanför brösten. Kanske även att göra något med ett 20’s hårband. 
Har du några förslag? Tack på förhand!

Hej!

Ett snabbt och lätt trick för att få till en 20-tals look är att göra en ”fejk page”. Hur man gör ser du ovan, sedan tycker jag absolut du ska ha något band eller smycke i håret det förhöjer verkligen 20-tals looken. Lycka till!

2 thoughts on “Läsarfrågan, Great Gatsby

  1. Hej! Har en fråga som jag hoppas du kan svara på, har varit blond (blonderad) de senaste åren, i vintras blev jag brunett, eller slingade det ljusbrunt, nu vill jag ha det chokladbrunt så la i en intensivtonging (från mataffären, loreal) och blev supernöjd med färgen. Nu bara efter några tvättar ser det urtvättat ut igen. Vill inte lägga i en intensivtonging till och lätttoning går ur så fort. Hur ska jag göra?

    • Hej! Det tar ett tag för pigmenten att fästa i ett blekt hår. Det enda man kan göra är att försöka mätta det tills det sitter! Prova lättoning t ex Wellas color fresh eller Revlons nutri color creme. Använd färgförstärkaren varje gång du tvättar håret och låt sitta någon minut. Snart kommer du behöva använda produkterna mer sällan.

      Lycka till!

Kommentera

