Läsarfråga, kall ton på brunt hår

brown hair

Hej gillar din blogg. Jag har för närvarande mellanbrunt hår som jag försöker få ljusbrunt/mörkblont. Efter att ha slingat håret en gång, har håret fått en väldigt gylleneton och är lite rödbrunt på vissa ställen dvs inte direkt gul eller orange. Hur som helst så vill ja ha en kallare ton i håret. Funkar revolns färgbomb 1002 på även brunt hår för att få en kallare ton eller är den framförallt effektiv på blondiner. Om inte vad kan jag testa? Mitt hår går sedan innan i varmare toner som jag genom att färga inte lyckats få bort.
Tacksam för svar!

Hej! 1002 ger tyvärr inte så stor skillnad på mörkare hår. Prova istället 411 också från Revlons nutri color creme. Den ger en kall fin ton åt brunt hår. Låt den inte sitta för länge bara för den kan bli ganska mörk.

Kul att du gillar min blogg 🙂

Lycka till!
4 thoughts on “Läsarfråga, kall ton på brunt hår

  1. Hej! Älskar din blogg, fått så mycket inspiration!
    Jag tänkte höra ifall man kan göra en ”ombre-effekt” med löshår. Jag har svart hår och funderade på att köpa extensions i en mellanblond/mörkblond nyans och tänkte färga kanske en tredjedel av håret svart (mot hårbotten) så att det ändå blandas bra med mitt eget hår. Vad tror du?
    Kram!

    • Hej Angelica! Löshår kan vara lite svåra att färga men svart färg brukar funka. Du kan behöva färga det två gånger innan det fäster ordentligt och tvätta håret först innan du färgar det. Tänk på att ”skugga” kanten lite för att inte få en för stark kant.
      Lycka till och vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

  2. Hej!
    Igår kväll la jag i färgbomben 513 i mitt gyllenbruna hår och det blev skillnad på luggen, längst upp på huvudet och runt ansiktet men resten är samma gyllenbruna färg som innan, alltså är det hemskt ojämnt nu! Hur länge kommer färgbombsfärgen sitta kvar och se illa ut?
    Vill inte lägga i ännu mer av färgbomben eller färga håret på något vis, vill bara att färgen från färgbomben ska släppa! Hur går jag till väga för att få bort de snabbast?

    Tacksam för svar /Camilla

    • Hej Camilla! Det är jättesvårt att svara på om håret var lite ljusare där och preparerat/färgat mycket kan den sitta i länge. Men den borde försvinna efter några tvättar!

Kommentera

