Sommaren är här

beach style

Retro hair.

beach beauties

Orange hair

Beach hair.

Sun bathingInte ett moln på himlen, varma vindar och någon ledig timma här och där. Trots att jag är i stan och jobbar känns det att det är högsommar! Tempot har blivit betydligt lugnare, ingen hets på tunnelbanan inga bilköer. Jag försöker njuta av varenda ledig liten stund och har åkt ut till lantstället några gånger. Jag jobbar två veckor till och sen blir det två veckors semester innan jag börjar jobba på salong. Det är lite glesare mellan inläggen nu de dagar som är soliga och jag har begränsad tillgång att svara på mejl för det fungerar tyvärr inte i min mobil just nu. Skriver ni er fråga här på bloggen istället kommer ni få svar nästan direkt! Hoppas ni också hinner njuta av det fina vädret idag!

4 thoughts on “Sommaren är här

  1. Gillar verkligen din blogg, har fått mycket inspiration på frisyrer och färg! På tal om sommaren: ska till Kroatien om två veckor och skulle behöva lite råd (eller om du har skrivit om det någonstans) för hur jag ska göra med sol och hår. Har blont hår med slingor (färg inte blekt) ungefär vid skulderbladen. Väldigt torrt hår. Använder produkter från Watercloud, deras schampoo och hairmask i repairserien. Vad skulle jag kunna göra för att skydda håret mot sol och salt?
    Trevlig sommar! 🙂

    • Hej Cecilia! Mitt bästa tios är att skölja håret varje gång du badat med sötvatten och lägga i en inpackning son får verka mellan baden. Ha gärna en sjal runt huvudet eller en hatt för att skydda håret mot den starka solen. Brukar du bränna botten och inte vill riskera att håret blir ljusare tycker jag du ska testa ett solskydd för hår och hårbotten. Redken har ett som är väldigt bra.

      Lycka till och trevlig resa 🙂

  2. Tack för alla tips! Bestämde mig för att bleka det med solen och hoppas på att hårfärgen går ur mer o mer när jag tvättat det! Och veckan inna. Skolan börjar så ska jag tona det med en ljusbrun toning, har kikat runt lite med hittar ingen askbrun hårfärg, men det röda kaske inte är så illa för det skiftar bara lite i ljuset. Tack för att du tog din tid och hjälpte mig och jag älskar din blogg!! Den är så inspererande och Älskar allt som har med hår och smink att göra, ska till och med börja på stylist linjen nu till hösten!

Kommentera

