Läsarfråga, jämna ut färgen

Hejsan!

Jag har en ganska udda naturlig färg på mitt hår, det skiftar från mellanbrunt till nästan vitt. Jag skulle vilja tona det lite för att jämna ut färgen, någon varm, guldig och ganska ljus blond färg, då tonen på mitt hår är ganska varm och lite åt det guldiga hållet. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska använda (vill kunna göra det hemma). Jag har väldigt friskt hår och jag har inte färgat mitt hår innan, bara slingat det (för länge sedan).

Jag skulle vara väldigt tacksam om du kunde ge något tips på någon bra toning som är mild och inte för pigmenterad.

Tack på förhand!

Hej Linnea! Jag tror att Wellas color fresh eller Goldwells soft colorence skulle passa bra till ditt hår. De är väldigt skonsamma och ger en fin naturlig färg. De ljusar inte upp någonting så väljer du en ljus ton kommer det inte bli så stor skillnad på ditt hår som är mörkt. Men de ljusaste tonerna kommer bli färgade och håret kommer få en mer jämn ton. Du hittar båda toningarna på t ex Lyko.

Lycka till!

3 thoughts on “Läsarfråga, jämna ut färgen

    • Hej Jonna! Det är lite svårt att svara på när jag inte exakt vet hur ditt hår ser ut men 8/81 skulle kunna fungera bra. Det blir en betydligt kallare ton men skulle du vilja ha den pastelliga gråaktiga färgen på bilden kanske du skulle behöva en mer pigment rik toning. Stargazer har t ex en grå toning som ger lite mer effekt. Du hittar dem på t ex shock.se. Lycka till!

  1. Hej! 🙂 Jag ska färga håret för första gången(har bara slingat nån gång innan), och hade tänkt att göra det hos frisören. Jag har rätt så mörkblont hår och hade tänkt att slinga till en lite ljusare brun(med lite koppar i) och med ljusa slingor, men jag är jätte rädd för utväxten och så, om den kommer synas jätte mycket och sen är jag lite orolig att färgen ska gå bort och så för liksom jag är bara 14 år och ska betala själv(för mina föräldrar tycker väll att det är onödigt och så) så jag vill ju inte springa och färga håret för tusen kr hela tiden.. Men jag vill verkligen färga för jag är rätt så trött på min hårfärg.. Så jag vet inte vad jag ska göra.. Finns det någonting så att färgen ska hålla i sig? Och för utväxten utan att behöva färga hela tiden? Och har du några andra tips?
    Tack i förhand, din blogg är suuper bra!

Kommentera

