Färgstark sommar

Summer style with pink sunnies & red lips!

hot pink lip.

Teenage Crime
En har vi lång tid kvar av sommaren och vad passar bättre nu om inte starka färger till lätt solkysst hud. Satsa på rosa, orangea, röda eller läppar i stark korall och bryt gärna av med naglar i en annan färg. Mina favoriter för läpparna är just nu Lumene Raspberry Miracle Lip Sorbet, jag använder färgen Summer sky både till vardags och fest. Jag älskar pennkänslan och att de är transparenta och fina.

Lumene Raspberry Miracle Lip Sorbet
Tips! Just nu har Kicks en kampanj på Lumene pennorna för 79 kr ( annars 99 kr). 

3 thoughts on “Färgstark sommar

  1. Hej! Jag har ett problem som jag verkligen hoppas du kan hjälpa mig med! För cirka 4 år sedan så börja mitt hår bli ganska fett och då fick jag höra att håret skulle bli mindre flottigt om man tvättade det mer sällan. Så jag började då tvätta det 2 gånger i veckan med shampoo och balsam från frisören. Jag höll på så länge men håret blev fortfarande fett dagen efter jag tvättat det så jag börja använda torrshampo mellan tvättarna och det funkade bra ett tag. Men nu har jag hållit på så i fyra år och jag är trött på att på fett hår hela tiden och torrshampoot fungerar inte längre. Alla säger ju att om man tvättar håret mer sällan så blir det inte lika smutsigt lika fort men det stämmer ju inte alls? Sist jag gick till frisören så sa hon att det var en myt att man skulle tvätta håret sällan och om man hade fett hår så skulle man istället tvätta det varannan dag så nu vet jag inte alls vad jag ska tro? Snälla hjälp mig!! Står inte ut med smutsigt hår i flera

  2. (Fortsättningen på förra kommentaren) år till. Jag är normalbyggd och hälsosam, äter nyttigt och sällan godsaker och stressar inte mer än normalt, sover bra och går ofta ut och går. Vad ska jag göra för att kunna hålla mitt hår fräscht?

    • Hej Olivia! Fett hår beror på att talgkörtlarna producerar mycket fett. Det är därför man brukar få fetare hår t ex när man är i puberteten eller gravid, när det sker hormonförändringar. Hur mycket fett de produceras går alltså inte att påverka med produkter eller hur ofta man tvättar håret. Det bästa är om du hittar ett riktigt milt schampo så att du kan tvätta det varannan eller till och med varje dag om det behövs. Se till att använda mer vårdande balsam för att inte torka ur håret för mycket!

      Hoppas det gav svar på din fråga 🙂
      Kram Sandra

Kommentera

