Läsarfråga, tona själv hemma

Ombré blond

Hejhej! Här kommer en till fråga om hårfärg!! 🙂

Jag har råttfärgat hår naturligt, nästan ljusbrunt pigmentlöst liksom. Brukar slinga mitt hår cirka två gånger per år och då lägger hon även i en toning i en lite kallare nyans. Jag undrar om jag kan tona mitt hår själv mellan gångerna för att fräscha upp det? Vilken toning kan jag använda utan att det ljusa nedåt blir för mörkt? Min utväxt ser aldrig särskilt hemsk ut då hon lägger i mycket tunna slingor.

Tack så mycket för en bra inspirerande blogg! 🙂

Hej! Om du vill tona ner det ljusa lite skulle du kunna prova en toning från wella color fresh. Det ger en transparent fin färg och finns i lite olika toner. Kolla gärna in toningarna i någon frisör shop eller på någon salong så ser du vilka färger det finns och kan kolla på en färgkarta. Vill du undvika att dina slingor blir färgade får du försöka väva ut slingor men det är pilligt att göra själv men kanske en händig kompis kan hjälpa dig! Tänk bara på att inte välja en för mörk och kall färg för då kan slingorna slå åt grått eller grönt.

Lycka till!

 

2 thoughts on “Läsarfråga, tona själv hemma

  1. Hejsan!
    Jag har en fråga om hårfärgning. Har vart rödhårig men vill bli brunhårig igen. Sist jag gick från rött till brunt lyckades jag få bort det röda, så jag provade själv nu också. Men såklart så gick det inte lika bra. Har färgat med en mörkbrun färg men det röda lyser igenom jätte mycket så jag undrar hur jag blir av med det, funderar dessutom på att samtidigt göra en ombre när jag fått det brunt.
    Använde en revlon nutri colour creme (500) för att få det röda att hålla innan.
    Går det att lägga en intensivtoning eller något sådant över?

    Jättetacksam för svar !

    • Hej Madeleine! Du kan prova att använda en produkt som är ganska askig för att få bort det röda. T ex wella color fresh i färgen 5/0. Den kan du använda någon gång i veckan för att motverka det röda. Även revlons 411 kan fungera bra. Lycka till!

Kommentera

