Läsarfråga, tona ner det ljusa

Hej! Jag har sett att du ger bra råd och undrar därför nu om du skulle kunna råda mig. Jag  har blekt mitt hår väldigt mycket men nu senaste året har jag låtit det växa ut och lagt Revlons nutri color creme i längderna. Just nu är mitt hår ganska mörkt upptill och topparna är väldigt ljusa. Jag gillar det eftersom det känns lite modernt  men det är för stor kontrast tycker jag, jag skulle vilja ha lite mindre skillnad! De inpackningarna jag har provat håller inte speciellt länge och den jag har haft mest från Revlon heter 713 och slår lite åt brun/rosa ibland (fast väldigt ljust). 

Så min fråga är om du vet någon annan inpackning eller liknande som ger ett bättre resultat?  Jag vill inte ha lika mörkt som mitt egna som är typ mellanbrunt, jag vill ju ha kvar kontrast men med mindre skillnad.  Jag har inte råd att gå till frisören och jag vågar inte färga för det är ganska slitet. 

Hoppas du kan hjälpa mig! Kram Linda 

Hej Linda!

Jag tycker du ska testa Wella color fresh i färgen 8/0. Det är en ljusblond toning som jag tror passar ditt hår, det kommer bli en mjukare övergång till ditt naturliga hår! Den är väldigt skonsam, som färginpackningarna du använt innan. Lägg i den i handukstorkat hår och låt verka i 20 min, du kan behöva upprepa den några gånger för att mätta håret ordentligt.

Lycka till!

8 thoughts on “Läsarfråga, tona ner det ljusa

  1. Hej, jo jag undrar, eftersom att jag plattar mitt hår väldigt ofta om du kunde tipsa mig om ett bra värmeskydd (spray). Jag har googlat runt lite och om jag fattat det rätt så kan man testa om ett värmeskydd verkligen fungerar genom att spraya lite i handflatan eller på handryggen(?) och blir inte det varmt efter att man blåst med hörfönen på just den punkten sägs det att det ska funka. Är det sant? Dock sägs det isf bara att det funkar till max 180 grader. Och jag har försökt att googlat runt också hur varm min plattång blir, men dock utan resultat..jag har en svart GAMA, du kanske vet hur varma dom brukar bli? Sedan så undrar jag även hur varm en hårfön blir? Jag har ingen aning om vad jag har för fön, men du kanske skulle kunna säga hur varma olika bra blir:) Svara gärna så fort du ser detta! 🙂

    • Hej cicki! Jag tycker att Redkens Align 12 är super bra att platta o föna i. Den vanliga gaman blir ca 200-220 grader tror jag. En fön kan bli väldigt varm uppemot det också kanske. Det som är viktigast är att man ska platta snappt aldrig håla länge på samma ställe utan bara dra snabbt. Samma sak med en fön håller du på samma ställe länge kan värmen bränna sönder håret. Hoppas det gav svar på dina frågor!

  2. Spännande frågor =D
    Jag har tunna hårstrån och är alltid lite orolig att plattången är för varm, speciellt när jag håller på att spara håret.
    Häls. Ellenor

    • Ja värmeskydd är viktigt. Finns det värme reglering på plattången är det bra att dra ner värmen lite och som sagt håll aldrig på samma ställe utan dra bara. Lycka till 🙂

  3. Hej! jag ska nu lägga i en toning med lite röda pigment i mitt bruna hår, men problemet är att jag har endast köpt en toning och behöver egentligen två. Så de jag undrar är om man kan blanda ut toningen med lite vatten så att det blir lite mer av den? eller ska jag blöta hela mitt hår innan jag lägger i toningen och försöka sprida ut den så mycket som möjligt? 🙂 tacksam för svar!

  4. Vill också berätta, eftersom du rekomenderar Revlons färginpackningar ofta, att min 713 också slår över i rosa. Till och med så pass att jag inte kunnat tvätta ur det (trots flera tvättar) utan behövt gå till frisören för att få hjälp… Och jag använder den inte alls ofta heller…

Kommentera

