Läsarfråga, köpa hårfärg av frisören

Hej! Jag brukar gå till frisören och färga håret lila lite då och då, och emellan använder jag typ manic panic. Men dessa toningar håller ju inte lika bra som hos frisören och jag undrar om det är möjligt att beställa/köpa färg från frisören? I så fall skulle det vara hur bra som helst och mycket enklare och billigare att underhålla min lila hårfärg!
Tacksam för svar!:)

Hej Carro! Nu vet jag ju inte vilken färg din frisör säljer men visst kan det vara möjligt att frisören kan sälja det till dig. Du får fråga helt enkelt! Sen är det lite o tänka på när man färgar med frisör färger eftersom man mäter och blandar ihop allting själv. Men fråga så får du se vad frisören säger! Annars tycker jag du kan prova Revlons Nutri color creme i den lila nyansen. Den kan du använda som ett balsam varje gång du tvättar håret så blir det aldrig urtvättat.

Lycka till!

10 thoughts on “Läsarfråga, köpa hårfärg av frisören

  1. Hej! Nu har jag tonat håret mörkblont. Det är en fin färg men skiftar en aning i grå/grönt. Vilken revlon skulle du rekommendera för att få en varmare färg? Funkar revlon 931/1003 på lite mörkare hår? Har 713 nå guld/rött i sig? Finns det en risk om jag tar copper gold att det blir väldigt orange? Hoppas på svar!

  2. Hej! Jag undrar om Revlon Nutri Color Creme ger mycket färg? Jag har ett i grunden råttfärgat hår som jag nu har färgat, ungefär som håret på tjejen i ditt förra inlägg ”Lördagsfrisyren- Half crown braid” men med en neutral brun färg i botten och i underhåret. Då mitt hår har mycket röda pigment har jag använt Revlon 1002 för en kallare ton och det har funkat bra. Skulle jag även kunna använda 931 Light beige, 812 Light pearly beige eller 513 Deep chestnut i mitt hår? Tänkte för att få lite variation 🙂

    • Hej Emma! Det är lte olika hur mycket färg de ger är håret ljust och torrt/skadat kan det suga åt sig ordentligt! 931 och 812 tror jag blir bra på ditt hår men 513 kan bli lite för mörk och skifta lite i rosa/rött. Lycka till!

  3. Jag har den där Nutri color creme i mörkbrunt men jag tappar så jäkla mycket går när jag använt den så nu har jag slutat och jag tappar inte lika mycket. Jag trodde den skulle va som en vanlig inpackning. Vet du om den sliter mycket på håret? Jag har vanligtvis väldigt tjockt hår med bra kvalité

    • Hej! Nej den sliter inte alls på håret och det låter jätte konstigt att du skulle tappa hår av den. Jag vet inte alls vad det skulle kunna bero på. Bra att du slutat tappa hår nu i alla fall.

  4. Hej!
    För inte så länge sen färgade jag håret rött från ljusbrunt. Dock har jag haft lite problem med att få färgen att fastna på vissa ställen i håret. I vissa ljus ser mitt hår brunt ut, det enda som alltid ser rött ut är luggen. Har du något tips på vad jag kan göra för att få färgen lika röd i hela håret? Jag är inte ute efter en skrikig röd färg, utan en mer mysig, djup vinröd färg.
    Tack på förhand!

Kommentera

