Läsarfråga, förstärka rött

red hair

Hej Sandra! Jag har naturligt rött hår men det har med åren blivit mörkare och har en kallare ton vilket får mitt ansikte att se blekt och trött ut. Jag undrar hur jag ska gå tillväga för att få en härligare röd nyans, som de på bilderna ungefär?
Tack på förhand!

Hej Martina! Prova gärna color fresh från Wella. Tonen 6/34 tror jag kan passa dig bra! Det är en lätt toning vilket innebär att den lägger sig utanpå håret och sliter ingenting, den tvättas även ur så småningom på ofägat hår. Trivs du i färgen kan du prova en intensivtoning i samma färg och sedan använda color fresh ibland för att fräscha till färgen. Lycka till

9 thoughts on “Läsarfråga, förstärka rött

  1. Hej Sandra! Tack för tipset! Har aldrig hört om Wella Color Fresh förut så det är jag tacksam för, tidigare har jag bara kollat på de så kallade färgbomberna från Revlon ”Nutri Color Creme” där jag tänkt ta färgen ”Copper” alt ”Fire red”. Det står på infon att dessa är till för färgat hår men jag har inte färgat håret på några år men sist så avfärgade jag det och det slet extremt på mitt stackars hår…
    Förresten så måste jag bara tacka dig för att du svarar på våra frågor och kommer med tips och idéer, så himla snällt!

  2. Hej! Slingade mitt hår idag och är nu tillbaks till min naturliga hårfärg (mellanblond tror jag). Jag undrar, då jag egentligen gillar att ha olika färger men hatar att underhålla det (ehehe) om man skulle kunna använda olika färgbomber från Revlon för att få en förändring lite då och då? Och att färgbomben i så fall skulle gå ur HELT? Till exempel: Kan jag använda 556, 200 eller 621 trots att jag är en 931:a utan att riskera att få gå till frisören igen?

    Tack på förhand och för att du svarar på så många människors frågor! // Julia

    • Update: Alltså är jag inte ute efter att färga utan snarare mer en annan nyans typ, vet inte hur jag ska förklara men 🙂

      • Hej Julia! Färginpackningarna kan bita sig fast ordentligt så räkna inte med att de tvättas ur. På slitet och färgat hår sitter alla milda toningar och färginpackningar i princip lika bra som färg. Hoppas det gav svar på din fråga 🙂

  3. Hejhej, jag hittade precis hit och kommer med en fråga. Jag har blekt hår, väldigt väldigt ljust, och har råttfärgat naturligt. Jag hade velat tona mitt hår mörkare, inte mörkbrunt, utan ljust fast ändå inte blont. Fungerar toning på ljust, ljust blekt hår, och hur ska man göra för att det inte ska bli missfärgat?

    • Hej Julia! Ja det går att tona det i en lite mörkare färg det tror jag blir jättefint! Det är svårt att färga blekt hår så det är viktigt att du går till en duktig frisör med erfarenhet.

      Lycka till!

      • Tack för ditt svar, men hur gör jag lämpligast som fattig student som inte riktigt har råd att gå till frisören varje gång jag ska färga/tona håret…?

  4. Just blekt hår är väldigt knepigt och det kan lätt bli fel. Det blir oftast för mörkt eller slår åt grått eller grönt. Så mitt bästa tips är att du anänder en mild lätt toning från Wella color fresh och använder en ganska ljus och varm färg. Du kan börja med 10/36 och om du vill ha mer effekt prova 8/0. Lycka till 🙂

Kommentera

