Läsarfråga, Rött korthår

Hej! 

Vilken inspirerande blogg du har, love it!
Jag har hår ner till brösten ungefär.. men funderar på att klippa det jättekort.
Det är bara det att jag är naturligt röd hårig (guld/brons/brun-röd typ, så inte jätte skrikig),
och är osäker på om det kommer att se dumt ut..vad tror du?

Hittar inga bilder direkt på rödhåriga i kortkort hår.

Nej det är jätte fint med kort rött hår så det behöver du verkligen inte oroa dig för . Du skulle eventuellt kunna lägga i en starkare röd färg för att få lite mer attityd. Om du håller utkik i bloggen så ska jag lägga ut några bilder snart  .

Michelle Williams. Pixie haircut, red short hair. Photo: Frazer Harrison, Getty Images

I love her pixie cut, color, red lips, red nails... all of it!

short red hair

6 thoughts on “Läsarfråga, Rött korthår

  1. Hej, tack för en väldigt inspireiande blogg!
    Jag undrar om du har några tips på solpuder som inte täpper till porerna och även går att använda till att markera kindben osv.?
    Det måste inte vara gjort som ett solpuder.
    T.ex. Någon mineralfoundation som finns i mörkare nyanser.
    Funkar det btw? Att använda en mineralfoundation som solpudet och att shada med? 🙂

    • Hej Sanna! Vad roligt att du gillar min blogg :). De flesta märken som har mineralfoundation har även solpuder. Jag gillar t ex Tikei men id baremineral och Idun är också bra märken. En foundation ska man jobba in i huden ordentligt så jag tror det är bättre att du använder en bronzer som du applicerar med en stor borste.

      Lycka till!

  2. Hej, hur får jag till denna färg? Och vad kallas den färgen. Hittar inte många bilder på just den.
    Jag har just nu just blont hår. Axel långt och inte så jätte tjockt. Men väldigt mjukt och glansigt. Vill ha lite mer liv. Funderar då på typ denna färg men lite ljusare bredare slingor. Och kanske en liten page. Vad tror du??

    Typ denna färg!
    http://www.realbeauty.com/_mobile/hair/black/try-coloring-to-make-old-hair-look-new

    http://www.jessicabeautysupply.com/detail.php?pid=349&db_cid=0&db_ctname=&db_ccname=&db_csname=&current_page=8

    • Hej Moa! Jag skulle nog kalla färgen ljusbrun med en ljus kola/beige ton. Jag tror den blir väldigt fin i en page också :). Färgen 8-4 från Igora vibrance tror jag kan bli riktigt fin på ditt hår, den hittar du hos frisörer och i frisör shoppar. Det kan vara svårt att färga ett blont hår så det bästa är att du går till en frisör för bästa resultat!

      Lycka till!

  3. Hej, jag har färgat mitt hår för första gången nyss(hos frisör), har typ en kall brun/brons med blonda slingor, och utväxten börjar komma och jag är ju inte alls så erfaren med färging och så och det är väll svårare när man har slingor också… Så har du några tips vad jag ska göra med den på lättaste sätt?(utväxten kanske lite ljusare men inte Jätte asså den är mest i en annan färg bara, typ mörkblond eller råttfärgad eller vad den nu heter)

    • Hej Ella! Det bästa är ju att du går och gör det hos frisören igen. Men om du vill göra det själv kan du lägga i en brunfärg i botten. Slingorna skulle jag inte rekommendera att du gör själv utan gå gärna till frisören då men det behöver du ju inte göra lika ofta. Kolla in Wella color touch eller Igora vibrance det är bra intensivtoningar för hemmabruk.

      Lycka till!

Kommentera

