3 tankar om “Inspiration, 60-tal i ny tappning

  1. Hejhej! Jag hittade din blogg för några dagar sedan och måste säga att den är super! Sjuktmycket bra hårtips! Och jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig. Mitt hår är kattastrof och jag mår jättedåligt över det! I december förra året gjorde jag en rakpermanent och typ i somras gjorde jag tre blonderingar på raken och det gick av och jag kunde dra i det och det lossade massa hår! Jag gick till en frisör och klippte bort nästan allt det slitna för hon sa att det lilla slitna hon lämnade kvar skulle kunna återhämta sig om jag sov med hårinpackning och dränkte det i hårolja innan jag gick och la mig.

    Detta känns så jobbigt för jag hade hår nästan ner till naveln förut och nu är det typ till halva tuttarna. Men min fråga till dig är. Vad ska jag använda för scanmpo, balsam och hårinpackningen? Ska jag gå och klippa mig en gång till för att få bort allt slitage eller tror du att det kan återhämta sig på nått sätt? Mitt hår är också jävligt frissigt men det förstår du säkert!

    Jag hoppas verkligen att du hjälper mig så fort du får tid.

    Mvh

    • Hej! Tack vad kul att du tycker det 🙂

      Jag skulle rekommendera att du börjar med Extreme serien från Redken. Den hjälper till att bygga upp håret igen och reparera det. Prova schampo, balsam och inpackningen i den serien. Är det väldigt frissigt kan du prova någon utslätande produkt t ex After Party från Tigi. Jag tror att det kommer att återhämta sig om du fortsätter att sköta om det och börjar med Extreme serien, hår tål mer en vad man kan tro :). Du kan fortsätta att toppa håret lite med jämna mellanrum.

      Lycka till nu!

Lämna en kommentar