2 tankar om “Tutorial brun sotning

  1. Hej Sandra!
    Jag har en fråga om hårfärgning som jag skulle bli jätte glad om du ville svara på 🙂 Det är så att jag har mellanbrunt hår egentligen men jag har under 3års tid färgat det i en mörkare brun färg. Jag vill nu gå tillbaka till min lite ljusare bruna färg. Problemet nu är att utväxten ser grå ut i jämförelse med resten av håret (inte en look man vill ha när man är 21) och jag har därför funderat på vad jag kan göra. Är det helt no-no att göra en avfärgning hemma? Mitt hår är i väldigt bra skick, inte slitet eller torrt.

    • Hej Sabina! Ja en avfärgning hemma är ingenting jag skulle rekommendera ;). Det är lätt att det blir väldigt fel! Jag skulle hellre göra många tunna slingor i det färgade håret för att få det ljusare, det är lättare att få jämnt och snyggt. Om din utväxt känns väldigt grå jämfört med resten av håret tycker jag du kan prova en lätt toning som tvättas ur t ex Wella color fresh och bara lägga den i botten. Ditt hår kommer ju också att blekas mycket i sommar och gör du många slingor tror jag det snart kommer bli en jämnare snyggare ton och din utväxt kommer synas mindre och mindre! Det bästa är om du går till en frisör och gör slingorna, de får inte bli för ljusa utan mer mellan bruna. Bleker du slingorna hemma blanda ut med vatten så det blir en svag blekning.

      Hoppas det gav svar på dina frågor och lycka till!

Lämna en kommentar